Časté dotazy

Mobilní aplikace

Jak si stáhnu mobilní aplikaci Sencito?

Aplikaci si stáhnete pomocí QR kódu, který můžete najít zde nebo pod názvem Sencito aplikaci vyhledáte v Google-play nebo Apple-storage a nainstalujete.

Jak provedu registraci?

Prostřednictvím aplikace nebo také webového portálu zadáním svého emailu a hesla, následně je registraci nutné potvrdit na emailu.

Mohu používat aplikaci, i když nevlastním žádný senzor?

Ano. Může Vám sloužit pro veřejné senzory či infokanál. Návod jak se přidat k odběru Infokanálu naleznete zde

Jak si mohu přidat svůj vlastní senzor?

Postup najdete na této stránce Návod

Jak si mohu přidat veřejný senzor?

Pro přidání veřejného senzoru potřebujete jeho QR kód, který naleznete na stránkách dashboardu Sencita obce v záložce veřejných senzorů.

Mohu nasdílet svůj senzor?

Ano, můžete nasdílet svůj senzor svým blízkým, např. když jedete na dovolenou.

Co znamenají pozvánky v aplikaci?

Znamená to, že Vám někdo nasdílel svůj veřejný senzor, pokud potvrdíte žádost, uvidíte nasdílený senzor.

Kolik mohu mít hlavních a vedlejších infokanálů?

Hlavní infokanál obce může být pouze jeden, vedlejší infokanály nejsou početně omezeny.

Budou mi chodit sms, když zadám v aplikaci své telefonní číslo?

Ano, budou Vám chodit informativní sms z hlavního infokanálu obce.

Senzory

Kde je uvedený postup pro instalaci sensorů?

U každého senzoru je uvedený postup instalace v instalačním manuálu.

Kdo provádí instalaci senzorů?

Většinu senzorů si zvládnete zapojit sami. Vytvořili jsme pro vás podrobný návod, jak na to krok po kroku. I bez znalostí IT. U čítačů doporučujeme provést instalaci odborným pracovníkem. Výjimkou jsou také senzory pro dálkové odečty energií - ty zapojují vždy naši technici.

Jak dlouho vydrží baterie v senzorech?

Baterie v senzorech vydrží klidně i 5 let. Záleží ale na množství posílání dat. První baterie jsou součástí balení senzorů, další je možné si zakoupit v našem e-shopu.

Co když má senzor stav Neodpovídá ?

Zkuste prosím restartovat zařízení buď tlačítkem reset (podle příbalového letáku), nebo senzor odpojte a zapojte do napájení v případě, že senzor nepoužívá baterii.

Je možné senzor připojit k jiné síti pro internet věcí?

Nikoli. Naše senzory odcházejí předkonfigurovaná k instalaci do naší sítě.

Co když má senzor monitorování pohybu obecních prostředků (GPS) stav mimo GPS?

GPS jednotka nevrací žádnou platnou pozici, nezaměřila satelity, ale komunikuje mimo GPS signál.

Senzor se nehlásí, kolečko má šedou barvu. Co s ním?

Šedá barva kolečka znamená, že senzor Neodpovídá. V takovém případě se pokuste  nejdříve senzor restartovat opětovným vložením baterie případně odpojením senzoru z napájení na dobu alespoň 10 vteřin. Pokud senzor během následujících 2 hodin nezačne komunikovat, což poznáte tak, že kolečko bude zabarveno zeleně, postup zopakujte na úřadě, kde byste měli mít lepší signál sítě LoRaWAN. Pokud tento postup nepomůže je pravděpodobně vybitá baterie a je potřeba si z našeho eshopu objednat novou. Pokud však ani po vložení nové baterie senzor nefunguje, je potřeba zaslat senzor k nám na reklamaci i s reklamačním protokolem který naleznete zde.

Senzor je viditelně poškozen a nekomunikuje. Co teď?

Pokud uznáte, že poškození není příliš velké, můžete senzor zaslat k nám na posouzení s reklamačním protokolem, který naleznete zde. My poškození posoudíme a navrhneme řešení.

Dashboard

Co to je dashboard?

Dashboard zobrazuje data z obecních senzorů, odjezdy autobusů, novinky, úřední desku, náhledy kamerových systémů.

Kde najdu adresu dasboardu?

Obvykle na stránkách obce.

Senzor najednou není vidět na dashboardu. Kam se poděl?

Zkontrolujte stav senzoru v administračním rozhraní. Senzor mohl přejít do stavu Neodpovídá, což v administračním rozhraní poznáte zabarvením kolečka šedou barvou. Tento stav může nastat například, když se mu vybila baterka nebo má poruchu. Senzory, které mají stav Neodpovídá se v dashboardu nezobrazují.

Obecní síť Sencito

Co musíme udělat pro to, abychom zprovoznili síť pro internet věcí v naší obci?

Stačí si vyhradit 2 hodiny času pro naše techniky, kteří vám síť pro IoT nainstalují. V praxi to vypadá tak, že na obecní budově umístíme vysílač velikosti modemu, který má dosah cca 2 km v městské zástavbě a cca do 10 km v otevřeném prostoru.

Jsou data ze senzorů dostatečně chráněna?

Ano, veškerá data jsou v bezpečí. Používáme šifrovaná spojení, aby nebylo možné data odposlechnout, pozměnit, ani nijak jinak zneužít.

Má obec přístup k datům ze soukromých senzorů u mě doma?

Ne. Obec ani nikdo jiný nemá přístup k datům ze soukromých senzorů občanů. Totéž platí také obráceně. Občan nevidí data z obecních senzorů, pokud mu je obec nezpřístupní třeba na obecním dashboardu.

Jaké další služby lze rozvíjet prostřednictvím Sencito?

Naše řešení můžete jednoduše rozšířit o další chytré služby - třeba chytré parkoviště, které vám na dálku zobrazí aktuální volná místa, dotykové úřední desky nebo chytré kamerové systémy.

Webové rozhraní Sencito

Kdo má přístup k webovému rohraní Sencito?

Přístup mají správci obce a také občané dané obce

Kde najdu adresu pro přístup?

Pro správce, pro občany.

Aktuality a úřední deska se mi nepropisují do dashboardu a mobilní aplikace. Jak to mohu opravit?

V administračním rozhraní Sencito zkontrolujte v menu Nastavení, zda máte u Infokanálu správně zaškrtnuté položky Stahovat novinky z RSS kanálu a Stahovat úřední desku z RSS kanálu. Pokud ano, zkontrolujte Vaše RSS kanály zda obsahují správné aktuality a záznamy úřední desky.

Máte jiný dotaz? Napište nám.

info@sencito.com